07 فروردین 1398
بسی پای دار ای «درخت هنر» / که هم میوه داری و هم سایه‌ور (جناب سعدی)

درباره نویسنده

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. 1

    ماه

    خیلی ممنون که به طور تخصصی به هنر از دید حرفه ای نگاه می کنید و همچین مباحث جالبی رو تو سایتتون منتشر می کنید.
    اطلاعات بنده خیلی کامل نیست، پس همه این حرف ها رو به عنوان یه پرسش در نظر بگیرید که ن می خوام دانش خودم رو بیشتر کنم.
    به نظر بنده تعریفی که شما ارائه دادید با مفهوم امپرسیون که تو کتاب های مربوط به مکاتب ذکر شده کمی متفاوته.
    شما در جای دیگه اشاره می کنید که :
    دریافت آنی و مستقیم از طبیعت که احساس برانگیز باشد؛
    پس دریافت آنی اینجا مربوط به ساعت خاصی از روز نمیشه بلکه به این مربوط میشه که تو لحظه ای که هنرمند اون منظره رو دیده چه حسی در درونش بوجود اومده که این نقاشی رو کشیده و این نقاشی محصول لحظه دیدار هنرمند از اون لحظه ست، نه اینکه اون منتظر لحظه ای خاص باشه یا لحظه ای خاص رو انتخاب کرده باشه و کشیده باشه. فقط دریافت آنی احساس از یک لحظه اتفاقی.
    اصلا به خاطر همینه که به امپرسیونیسم دریافتگری هم گفته میشه. یعنی حسی که شما از یک لحظه رندوم دریافت می کنید.

    موفق باشید

    پاسخ
    1. 1.1

      مدیر

      درود .نظر(یا پرسش) شما بسیار دقیق بود .در تعریف امپرسیون، “سوژه” نقش ثانوی داره و ذهنیت هنرمند در “لحظه” و با تکیه بر احساس شکل می گیره. البته احساس برانگیز بودن سوژه در دریافت گری توسط هنرمند -یا بیننده- رو نمیشه نادیده گرفت. نگاه شما نگاه درستیه به تعریف امپرسیون. متشکرم .

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی چهارگوش